Naar huis!

14 december 2016 - Amsterdam, Nederland

Dinsdag 13 december 2016.

Vandaag vliegen we terug naar huis, om naar de luchthaven in Sydney te komen hebben we een taxibus geboekt, worden we voor het hotel opgehaald en op de luchthaven afgeleverd. Geen gesleept met koffers en tassen dus.

Maar eerst voor het laatst ontbijt en klaarmaken voor de terugvlucht. Om 10.00 uur moeten we uit-checken en om 10.30 uur worden we opgehaald. Om 11.15 uur staan we in de vertrekhal klaar om in te checken. Ondanks dat we pas om 16.00 uur vliegen is het inchecken voor onze vlucht al begonnen. We vliegen ook nu weer met Singapore Airlines en onze stoelnummers wisten we al. Bagage afgeven en door de douane,  alles gaat lekker vlot. De luchthaven van Sydney is een saaie bedoeling en totaal sfeerloos. Nergens leuke zitjes of een plek waar je lekker kunt zitten, sterker nog je kunt er niet eens een behoorlijke kop koffie drinken.

De vlucht naar Singapore duurt 8 uur en tijdens deze vlucht willen we niet slapen. Tot onze verrassing vliegen we met een A380,  de dubbeldekker. Ik dacht dat dit vliegtuig gigantische groot was, valt erg tegen. Minder breed dan een Boeing 747 maar wel 2 keer zo hoog. Wel een mooie afwerking van binnen en heel ruime zitplaatsen. Het entertainmentsysteem omvat 360 films! Tig radio zenders en een keur aan muziek en spelletjes. De service aan boord van Singapore Airlines is niet te evenaren en hier kunnen veel andere vliegmaatschapijen van leren.

Na de landing op Singapore hebben we 2,5 uur de tijd voor we aan de vlucht naar Nederland beginnen. Exact op tijd beginnen we aan de vlucht naar Nederland, nu in een A300 met dezelfde goede service.

Om 06.30 uur landen we op woensdag 14 december op Schiphol, we hebben er precies 23,5 uur over gedaan om van Sydney naar Amsterdam te vliegen. Eenmaal bij de bagage band komen gelijk alle vier onze koffers/tassen er aan en kunnen we door de douane waar we worden opgewacht door Leo en Paul, we zijn weer thuis.

1. Eric:
    18 december 2016
    Welkom thuis
  2. Janet:
    18 december 2016
    Welkom thuis!
  3. Diny en Piet.:
    20 december 2016
    welkom op Hollandse bodem.