De laatste dagen, Sydney.

9 december 2016 - Sydney, Australië

9 december 2016,

Gisteravond hebben we, op de valreep, de Gazebo nog verkocht. We hebben tot zonsondergang nog lekker in de schaduw van deze partytent kunnen zitten. Was toch nog een meevallertje dat we het hebben kunnen verkopen.

Vandaag rijden we eerst naar het Great Southern Hotel in Sydney, hier leveren we de bagage af anders moeten we deze in de trein meenemen als we de campervan hebben ingeleverd. De camping waar we staan is nog geen 50 km. verwijderd van Sydney.

De rit naar Sydney verliep lekker vlot, dit in tegenstelling tot het vinden van het hotel. Het hotel bevind zich aan George Street en deze hele straat is afgesloten en opgebroken. Via de navigatie moeten we het hotel vinden door via andere straten zo dicht mogelijk in de buurt te komen. Uiteindelijk vinden we het hotel na een uurtje zoeken en zijn we genoodzaakt om de campervan op het trottoir te zetten.  We laden snel de bagage uit en rennen het hotel in, gelukkig hebben we niemand voor ons bij de receptie maar de receptionist wil ons uitleg gaan geven over het hotel en moet ik deze vriendelijke man onderbreken en kort uitleggen dat we hebben gereserveerd en snel de bagage moeten afgeven omdat we fout geparkeerd staan. Hierna zijn we weer snel weg en onderweg naar Apollo, deze bevindt zich in oost-Sydney en is ongeveer 45 min. rijden.

Voor het inleveren van de campervan moesten wij 2 uur rekenen, kregen we gisteren nog een mailtje over. Alles moest natuurlijk gecontroleerd en beschreven worden. Alles bij elkaar zijn we 15 min. bij Apollo geweest,  inclusief het wachten op de taxi. Het inleveren en controleren stelde niets voor. Een rondje rond de wagen en het opschrijven van de kilometerstand,  that's all. De papieren waren al klaar en wij konden weer snel weg. Met de taxi naar het station en met de trein naar het centraal station in Sydney,  het hotel is 5 min. lopen.

Inmiddels was het 14.30 uur en moesten we nog lunchen,  net om de hoek van het hotel is de Paddington Market met een foodcourt met een keur aan Aziatische gerechten, de markt en ook ons hotel liggen in ChinaTown. Voor ons dus een Aziatische lunch. Hierna zijn we de koffers uit gaan pakken en zijn we nog naar Darling Harbour geweest. Het diner hebben we in het hotel gegeten, Ellen een pizza en ik een mix grill. De pizza en mix grill waren zo groot dat we er met 4 man van hadden kunnen eten. Ik had zicht op de keuken en dacht dat er een schaal vlees voor 4 klaar gemaakt werd,  was dus voor mij alleen, het meeste is weer retour keuken gegaan. Hierna nog wat drinken in de pup waar ons de ogen dicht vielen van vermoeidheid, lekker naar bed dus.