Sydney.

12 december 2016 - Sydney, Australië

Maandag 12 december 2016.

Vandaag staat Bondi Beach op ons programma,  om daar te komen moeten we eerst naar Circular Qay en vandaar met de bus naar Bondi. In heel Australië kun je contact betalen bij de chauffeur maar uitgerekend op deze lijn moet je een openbaar vervoerbaar,  een Opal kaart, hebben. De goed koopste is 10 dollar per persoon en een retourtje Bondi kost 6,50 dollar. Blijft dus 3,50 dollar over die we kunnen weggooien.

Aangekomen op Het beroemde Bondi Beach herken Ik niets van de tv serie. Wij hebben in de loop van de afgelopen 3 maanden toch heel veel mooiere stranden gezien dan Bondi. Hier veel beton en geen lifeguard in geel/rood maar een vaal blauw uniform. Wel een gezellige boulevard met een aantal leuke restaurants. Hier hebben we dan ook op het terras gezeten en de lunch gebruikt, voor de laatste maal fish and chips.

Eenmaal weer met de bus terug wist ik weer waarom ik een bloedhekel heb aan het openbaar vervoer, een oververhitte motor van de bus. De chauffeur stopt rendement de bus uit, gooit de achterklep open, rent terug de bus in en begint te schreeuwen dat we er allemaal uit moeten. Daar staan we dan met 80 man langs de kant van de weg, in de zon en 37°, geloof me dat is geen pretje. Probeer dan maar eens verder te komen, iedereen wilt weg en de meeste passerende bussen hebben maar plaats voor een paar pasaggiers. Ook blijkt dat je opnieuw moet inchecken en je saldo op je kaart dan te laag is. Maar ........... blijven lachen. Allebei waren we aan het eind van de middag helemaal gaar. En moesten we ook nog onze koffers en tassen gaan inpakken.

Het inpakken was met een uurtje gedaan en hadden we nog tijd om de koffers bij de receptie te gaan wegen, 2 koffers en 2 tassen, samen goed voor 56 kg. mooi gewicht want we mogen samen 60 kg. bagage hebben.

s'avonds hebben we het eten eenvoudig gehouden,  Ellen een Turkse piza en ik een Thais Noodles soup. Vanavond op tijd naar bed, morgen op tijd op voor de terugreis naar Nederland.

Allebei vinden we dat het mooi geweest en vinden we het wel weer fijn om naar huis te gaan. We hebben een prachtige reis gehad en een heerlijke vakantie. Één van de hoogte punten was het bezoek aan de familie en vonden we het heel leuk dat we Tante Riet 2 x gezien hebben.