Sydney.

11 december 2016 - Sydney, Australië

Zondag 12 december 2016.

Vandaag doen we het rustig aan, na een uitgebreid en laat ontbijt gaan we Sydney in. We willen Queen Victoria Building zien en gaan wandelen in de botanische tuin.

Het Queen Victoria Building is een 19 eeuws winkelcentrum en werkelijk schitterend om te zien. Zeker nu in de Kerst periode, er staat een Kerstboom die 4 verdiepingen hoog is en aangekleed is met Swarovski Kristallen.

Hierna zoeken we de rust op van de Botanische tuin, maar eerst drinken we een kop koffie bij het Opera House.

De Botanische tuin is gestart als boerderij om voedsel te verbouwen voor de gevangenen en hun bewakers. Toen dit niet meer nodig was is het veranderd in zijn huidige vorm, een groot aantal van de oude gebouwen zijn gerestaureerd. In dit park heb je niet het idee in een metropool te zijn, niets is minder waar, als je omhoog kijkt zie te de wolkenkrabbers. De lunch gebruiken we in The Rocks, gewoon een lekker broodje kaas.

S'avonds gaan we weer naar Darling Harbour voor het diner,  wat ons opvalt is de eetcultuur in Sydney,  Heel veel restaurants maar heel weinig variatie, veel hamburgers, piza en steaks. Weinig buitenlandse restaurants,  wel Italiaans maar ook weer hamburgers, piza, en steaks. Door heel Australië kwamen wij veel Aziatische restaurants en Mexicaanse restaurants tegen, behalve in Sydney. Toch vinden we een Thais restaurant, Nok Nok. Mooie lokatie, mooie inrichting en heerlijk eten.