Townsville.

14 oktober 2016 - Townsville City, Australië

Vanochtend breken we weer op en vertrekken uit Mission Beach,  vandaag rijden we naar Townsville. Onderweg bezoeken we de Big Cristal Rock Pool een prachtige natuurlijke pool op de weg naar Pamula. Bij de pool een camping waar je vrij kunt camperen, je hebt dan geen stroom en geen water aansluiting. Hier zijn wel toiletten en er zijn zelfs douches, wel koud water.

Wij rijden door want wij zijn luxe campeerders die een warme douche erg op prijs stellen. In de middag komen we aan in Townsville, de camping bevindt zich aan Rowes Bay net naast The Strand.

Bij het inchecken horen we dat we net op tijd zijn want zaterdag is het groot feest met een luchtshow, vuurwerk en langs heel The Strand kraampjes en eetstalletjes. The Strand is een mooi gebied, strand en park met restaurants,  een Rock Pool en 3 gebieden waar je in zee kunt zwemmen, HOERA hier geen krokodillen meer.

Tegenover Townsville ligt Magnetic Eiland, hier sloeg het kompas van James Cook op hol, vandaar de naam. Magie, liefkozend door de Ausies genoemd is een populaire plek voor duiken en snorkelen, ook hier is het Great Barrier Reef. Wij zijn pas wezen snorkelen en blijven met de voetjes aan de vaste wal.

Vrijdag 14 oktober, vandaag is Leo, de vader van Ellen jarig. Hij is 84 jaar geworden, echt al een ouwe peuk. Niet soms Leo? Vanavond gaan we Skypen met hem en op dit moment drinken we een borrel op zijn gezondheid.

Morgen groot feest hier in Townsville,  we laten ons verrassen. Vandaag ik is er al druk geoefend door een stundteam van de RAAF, 2 straaljagers, enkele helikopters en meer van dat herrie spul. Hebben hoorapparaten toch een voordeel, je kunt ze uitzetten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Aalbers:
    14 oktober 2016
    Ellen en Jan, als jullie geen douche met warm water in de camper hebben is het wel behelpen hoor. We leven met jullie mee.
  2. Anja:
    14 oktober 2016
    Hoi hoi Ellen en jan alvast gefeliciteerd met je vader mooie leeftijd en veel plezier op dat feest ,genieten gr Anja frank
  3. Diny en Piet.:
    14 oktober 2016
    nou Jan en Ellen je kunt je hart weer op halen met al die eet stalletjes eet smakelijk
    en nog gefeliciteerd met Leo en veel plezier met de vlieg show .
  4. Roel en Giovanna:
    14 oktober 2016
    Gefeliciteerd met jullie (schoon)vader! En veel plezier op het feest. Met al die eetstalletjes zal het wel niet zelf koken worden ;-) Maar daar is het natuurlijk ook vakantie voor!
  5. Groetjes Els en Jaap:
    15 oktober 2016
    Hoi Jan en Ellen,
    Gefeliciteerd met jullie vader , schoonvader . Mooie leeftijd , en geweldig dat jullie met hem kunnen Skypen . Is voor die oudjes ook een ervaring . Jullie vallen wel met de neus in de boter , met zo,n mooi feest . Dat wordt weer genieten . Niet te veel eten Jan . Groetjes van ons .Jaap en Els.
  6. Wim:
    15 oktober 2016
    Dag jan en Ellen,
    Dank je voor de verslagen die wij mochten ontvangen.Helaas is dit pas onze eerste reactie. Wij hebben jullie verslagen wel gevolgd. Maar door allerhande omstandigheden nog niets van ons laten horen. Wij gaan nu niet daarop in want jullie hebben gelukkig wel wat anders aan je hoofd. Andere maar vooral mooiere dan onze besognes .Overigens zijn deze niet ernstig maar houden ons wel bezig, vooral in tijd.Wij krijgen de indruk dat jullie echt genieten dat vinden wij ook erg fijn. Wel gefeliciteerd met de 84ste ver-jaardag van Leo.
    Mijntje en Wim