Katherine.

20 september 2016 - Katherine, Australië

Zondag,  18 september 2016.

Bij aankomst in Katherine begon het een beetje te regenen, niets aan de hand natuurlijk want dat hoort er ook bij. Tot we 's avonds in de wagen zaten en de airco begon te lekken, en ja Henk dat gebeurd ons ook. Wij dachten koelwater van de airco maar het bleek regenwater te zijn dat naar binnen kwam. Een uurtje later kwam water rond het dakluik naar binnen. Op dat moment regende het erg hard maar toch, deze wagen moet toch waterdicht zijn?

Het was geen optie om naar buiten te gaan en op het dak te klimmen, Ellen had daar echt geen zin in. Om toch droog de nacht door te komen hebben we plastic zakken onder de airco en het dakluik gehangen, met een theedoek erin zodat het niet meer ging druppen. Midden in de nacht alles nog eens gecontroleerd en opnieuw vastgezet.

Omdat op deze manier verder reizen gevaarlijk is, de airco staat tenslotte onder spanning. Hebben we 's morgens contact gezocht met de verhuurder. Deze zocht contact met een loodgieter om het zaakje te laten afkitten.  Aangekomen bij de loodgieter bleek dat deze niets met de airco kon doen, er bleek een afdekkap te zijn verdwenen,  de goede man keek rechtstreeks in de fan van de airco. Nogmaals contact gezocht waarna we naar een bedrijf werden verwezen die airco's in campers repareert. Deze was snel klaar, advies terug naar de verhuurder om de wagen om te ruilen voor een ander. Het hele plafond zat vol vocht en moest eerst droog gemaakt worden. Dit kon weken duren.

Weer contact gezocht met de verhuurder die moest overleggen met het hoofdkantoor. Na 1,5 uur een telefoontje dat er een andere wagen in Darwin was maar geen chauffeur. Gevolg......... morgen vroeg op om de wagen om te ruilen, een ritje van 350 km. We krijgen de brandstof vergoed en $250,00 voor de extra kosten. We zijn morgen dus weer waar we een week geleden begonnen ...... in Darwin.

Tegen de avond kwam de campmanager met een briefje, Kevin van Apollo had ons proberen te bereiken maar onze telefoon was "dood". Apollo komt morgen naar ons toe, we hoeven dus niet terug naar Darwin.

De volgende morgen op tijd op om alles zo veel mogelijk in te pakken, bij de receptie een paar dozen gehaald. De chauffeur zou met de ruilwagen rond 08.00 uur uit Darwin wegrijden en tussen 11.00 en 12.00 uur bij Boab Caravan Park in Katherine NT zijn. Ze, een monteur en de manager, waren mooi op tijd en mocht het feest voor ons beginnen, alles overhuizen bij 36°, een K klusje, drijfnat waren we beide. Na 3 kwartier was alles verhuist en konden de mensen van Apollo weer op weg naar Darwin.

We hebben detzelfde type wagen maar de kleurstellingen zijn anders, we hebben besloten om nog een dagje hier te blijven om morgen te vertrekken naar Mataranka.

1. Bea:
    20 september 2016
    Pfff jeetje wat een gedoe zeg. En wat flauw dat Ellen niet midden in de nacht het dak op wil in de stromende regen :)
    Maar ja, nu kunnen jullie weer verder gaan met genieten!
  2. Anja:
    20 september 2016
    toch nog alles goed gekomen ,kleine dingetjes hou je altijd ,maar verder nog een leuke reis ,zonder mankementen dan ,gr wachtend op weer leuke foto's Anja Frankie xxxxx
  3. Henk Aalbers:
    20 september 2016
    Hallo Ellen en Jan, het wordt uit jullie verhaal wel duidelijk dat het verblijf in een camper een tijd is vol met uitdagingen is. Onze lekkage kwam doordat wij de ingestelde temperatuur te laag hadden ingesteld. Daardoor bevroor de boel en kon het condensaat niet naar buiten afgevoerd worden en kwam het binnen terecht. Verder hebben mieren op, een van de vele campings die wij bezoeken, via de stabilisatiepoten de weg naar binnen gevonden. Na enige moorddadige acties van ons zijn we ervan verlost. Verder gaat hier in Portugal alles goed. Het is te hopen dat jullie meer geluk hebben met de vervangende camper. Groetjes M&H
  4. Groetjes Els en Jaap:
    21 september 2016
    Hallo Jan en Ellen,
    Hoe gaat het nu met jullie nieuwe camper ? Wat een pech hoor !
    Gelukkig maar dat ze hem toch kwamen brengen , scheelt mooi wat kilometers . Dus nu op naar het volgende avontuur . We wachten weer op mooie foto,s
    Hier Jaap nog even. Dat was mooi pech hebben met de camper. De volgende de reis zou ik maar naar het hoge noorden gaan, daar heb je geen airco nodig. Maar dan zul je zien dat de verwarming stuk gaat. Als ik nog iemand van de TC moet sturen dan hoor ik het wel. Toevallig zou ik zelf kunnen. Fijne reis verder en we lezen weer.
  5. Roel en Giovanna:
    21 september 2016
    Wat een verhaal zeg! Gelukkig is het allemaal opgelost en kunnen jullie weer verder reizen. Wij zijn inmiddels weer terug uit Amerika en hebben een hele mooie vakantie gehad. Ook autopech gehad, maar als goedmakertje kregen we een grotere en luxere auto: een Ford Expedition voor ons tweetjes. Beetje overdreven misschien, maar wel leuk . Geniet van jullie reis! Wij zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen!

Groetjes jullie neefje en nichtje
  6. Diny en Piet.:
    5 oktober 2016
    lees net het verhaal van de lek gelukkig is het weer allemaal opgelost.
    en nu droog houden