Mataranka, Tree Ways.

22 september 2016 - Tennant Creek, Australië

Woensdag 22 september 2016.

Vandaag hebben we een reisdag,  de bedoeling was om rond de 300 km te rijden. Leek ons genoeg voor een eerste reisdag. Het zijn toch 530 km geworden, rijden ging lekker vlot en de eerste 300 hadden we rond 12.30 uur gedaan. Besloten om na de lunch even een tukje te doen en daarna nog door te rijden.

We staan bij Tree Ways Roadhouse,  20 km voor Tennent Creek. Hier is ook de afslag naar de Barkley HW. die we oprijden om richting Queensland te kunnen. Het weer is hier aangenamer,  nog wel warm maar geen vocht. Inmiddels zijn we ook de meteriologische lijn gepasseerd die The Wet markeert.

Tree Ways Roadhouse is een restaurant-benzinepomp-camping,  aan het eind van de dag loopt het hier vol van mensen die met een caravan, tent of camper onderweg zijn, ook kun je hier overnachten in zgn Cabins, een soort motelkamers.

Onderweg zijn we bij the Daily Waters Pup langs gegaan. De meest vreemde pup van Australië, ze hebben niet alleen een verzameling visitekaartjes van ieder die langs komt maar ook een hele verzameling van kentekenplaaten,  bh's, slipje,  boxershots, stropdassen en noem maar op. Om alles aan te houden zijn we naar de koffie doorgereden. 18 jaar geleden hebben we hier gekampeerd en heeft Ellen een contactlens stuk geslagen, die van haarzelf uiteraard.