Port Stevens, The Hunter Valley en Norah Head.

1 december 2016 - Norah Head, Australië

Na ons bezoek aan de familie in Port Macquarie zijn we een kleine 250 km. zuidwaarts gereden naar Port Stevens. Port Stevens is geen stad of dorp maar een regio bestaande uit verschillende dorpjes. De bedoeling was om aan de kust in Soldiers Point te gaan staan maar de enige camping daar is vol, dit is de eerste maal dat we dit meemaken en moeten dus op zoek ñaar een andere camping. Deze vinden we 20 km. verder aan One Mile Beach. Een rustige stek aan het strand, hier komen mensen om rust te vinden wat iets anders is er niet. Is ook wel een keer lekker, 3 dagen lezen, zwemmen en wandelen langs het strand.

Na 3 dagen was het genoeg en besluiten we door te gaan naar The Hunter Valley, hier staan we net buiten Cessnock, het centrum van de wijn industrie,  op een luxe camping met wel 2 zwembaden en een Spa. Hier boeken we een wijntour met Cheers Bus. Hier bezoeken we 3 boutiqe cellerdoors, een kaas factory een chokolade proeverij en een wodka destilleerderij.

De eerste cellerdoors die we bezoeken was ook gelijk de beste met de mooiste wijnen, hier hebben we een flesje rood meegenomen.  Evenals de 3e cellerdoors,  deze had heerlijke port, wit en rood. Hier namen we een flesje witte port mee, heerlijk bij een kaasplankje.  Bij de wodka destilleerderij hebben we een flesje mango wodka meegenomen. Al met al een zeer geslaagde middag,  en een geluk dat we niet zelf hoefen te rijden.

Na The Hunter Valley rijden we verder zuid-waarts richting Sydney en besluiten in Nora Head te gaan staan, hier is het ook heerlijk rustig met een prachtig strand aan de camping. Net buiten de camping staat een prachtige, witte , gerestaureerde vuurtoren.

1. Diny en Piet.:
    7 december 2016
    zo te zien genieten jullie nog volop en niet dronken worden.