Het einde van ons Australië avontuur nadert.

30 november 2022 - Miranda, Australië

Na Port Macquarie zijn wij doorgereden naar Umina Beach 340 km. zuidelijker en hebben daar een paar nachten op een camping aan zee gestaan, jammer dat het zeewater te koud was om te zwemmen maar gelukkig waren er op de camping 2 verwarmde zwembaden.

In Umina Beach hebben wij de gazebo en de stoelen te koop gezet helaas was er hier niemand geïnteresseerd. Vrijdag 25 november zijn wij naar Sydney gereden, hier staan wij de komende 2 nachten in Lane Cove Caravanpark. Dit park ligt in een schitterend natuurgebied waar wij een prachtige wandeling hebben gemaakt langs de rivier met natuurlijk een koffiestop met iets lekkers erbij.

Ook op deze camping hebben wij de gazebo en de stoelen te koop gezet, hier meer succes de stoelen zijn verkocht.

Zondag zijn 27 november zijn we Sydney ingereden, eerst naar Taronga Zoo geweest en aan het eind van de middag ingeschreven bij Sydney Tourist Park in de wijk Miranda. Hier blijven wij tot vrijdag 2 december. Van hieruit rijden wij vrijdag naar Apollo om de campervan in te leveren maar zover is het nog niet eerst hebben we nog een paar dagen om de mooiste plekjes in het centrum te bezoeken.

In 1998 kwamen wij voor het eerst in Sydney en inmiddels is dit ons 5e bezoek en het blijft ons trekken. Maandag 28 november zijn wij met de trein naar het centrum gereden uitgestapt onder het Queen Victoria Building dit gebouw is zonder twijfel het mooiste winkelcentrum ter wereld, eerst hier rond gelopen en toen richting The Rocks, hier ontstond Sydney en zijn de gebouwen gebouwd door de gevangenen die naar Australië waren verbannen. Vanuit The Rocks naar Circular Quay, het haven gebied waar alle veerboten vertrekken en waar ook Sydney Opera staat. Hierna zijn wij het centrum ingegaan om te shoppen.

Toen we terug kwamen uit het centrum vonden wij een briefje op de campervan, onze overbuur wilde de gazebo kopen, nu dus alles verkocht en voor een leuke prijs.

Dinsdag 29 november zijn wij naar Bondi Beach geweest, niet om te zwemmen Ellen heeft nog gevoeld hoe de temperatuur was maar die viel tegen. Bondi trekt veel jongeren en surfers en staat Bondi wereldwijd bekend maar wij hebben mooiere stranden in Australië gezien maar toch wel leuk om te zien.

Woensdag 30 november zijn wij weer naar het centrum geweest, nu om de Paddy's Markets en Darling Harbour te bezoeken. In beide heeft de Lockdown gigantisch toegeslagen, veel kramen en shops in Paddy's staan leeg en de hele boven verdieping en bijna de hele beganegrond van het winkel en restaurant gebied in Darling Harbour staat ook leeg. Dit gaat jaren duren om weer op te bouwen. Jammer om dit in zo een verlaten toestand te zien. In Darling Harbour zijn we ook nog naar het Aquarium geweest. Prachtig om door alle tunnels te lopen waar de vissen over en omheen zwemmen.

Morgen gaan we de koffers in pakken en de wagen schoonmaken om deze vrijdag in te leveren, vrijdag ochtend vertrekken we vroeg en zorgen dat we om 09.00 uur aan de poort van Apollo staan, hierna met een taxi naar de luchthaven waar we om 14.00 uur naar San Francisco USA vliegen, na een vlucht van 13.50 uur komen wij om 08.50 uur in San Francisco aan, om 10 uur en 45 min. vliegen wij door naar Chicago waar wij om 17.07 uur aankomen naar een vlucht van 4 uur 22 min. Om 18.25 vliegen wij door naar Amsterdam en komen daar aan op zaterdag 3 december om 09.20 uur na een vlucht van 7 uur en 55 min. Voor de belangstellenden ons vluchtnummer van de vlucht naar Amsterdam is UA 909.

Jenny en Riny Falize halen ons op van Schiphol, heel erg fijn om hen weer terug te zien. Natuurlijk ook fijn om in de komende dagen of weken onze familie en vrienden weer terug te zien.

Wij hebben een heel fijne vakantie gehad maar vinden het ook heel erg fijn om weer naar huis te gaan. Nu wij wat ouder worden is 3 maanden weg gaan moeilijker dan voorheen en missen wij onze familie en vrienden eerder dan toen wij enkele jaren geleden lang weg gingen.

Dit is niet het laatste verhaal, dat schrijf ik thuis. Tot ziens allemaal en een dikke knuffel van Ellen en mij.

1. Eileen Hartley:
    30 november 2022
    Three months at any age away from home is challenging. Travel safe in your last part of your journey. Looking forward to hearing from you soon xo
  2. Groetjes Els en Jaap:
    Hallo Ellen en Jan,
    Aan alles komt een eind ook aan z’n mooie vakantie. We hebben heel fijn mee genoten. Een heel fijne terug reis, we zien uit naar jullie en laatste verhaal.
  3. Diny en Piet.:
    30 november 2022
    Hoi broertje en schoonzus fijn om jullie binnenkort weer terug te zien. Maar de drie maanden zijn voor ons voor bij gevlogen. Maar jullie hebben een prachtige vakantie gehad, en weer vele mooie herinneringen gemaakt. We wensen jullie een fijne vlucht..
  4. Roel en Giovanna:
    30 november 2022
    Jeetje, wat is de tijd voorbij gevlogen. En wat hebben wij ook genoten van al jullie mooie belevenissen. Wij wensen jullie een hele goede reis terug! Tot gauw.
  5. Peter de Haas:
    30 november 2022
    Lieve Jan en Ellen, een hele goede terugreis toegewenst, kom weer veilig thuis! Tot weerziens op de Groene Oever!!
    Liefs Peter en Margo
  6. Perry en Corinne:
    30 november 2022
    Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad!
    Alvast een goede terugreis en bedankt voor de mooie verhalen. Hopelijk tot snel.
    Liefs, Per en Corinne
  7. Lies:
    1 december 2022
    Hallo Jan en Ellen , wat hebben jullie een prachtige reis gehad en het was leuk om
    Jullie verhalen te lezen . En natuurlijk niet te vergeten die prachtige foto’s die voorbij kwamen . Hele veilige terugreis en geniet van jullie laatste dag in Australië !
  8. Jenny riny:
    2 december 2022