Van Yamba naar Goffs Harbour en naar South West Rocks.

11 november 2022 - South West Rocks, Australië

5 november zijn wij in Yamba aangekomen op Blue Dolphin Resort, een heeeeel grote camping met geweldige voorzieningen. 3 zwembaden een poolbar en nog veel meer. Heel fijn voor gezinnen met kinderen maar wij gebruiken alleen de zwembaden. Na een paar dagen hadden wij het wel gehad met al die K. ! T. kotters, geen plekje is veilig om even rust te hebben. Het zwembad wordt je uitgeschreeuwd is het niet door de kinderen dan wel door een overspannen ouder die niet weet hoe om te gaan met kinderen.

Omdat de weersverwachtingen slecht zijn, er wordt weer veel regen verwacht hebben wij er voor gekozen om een caravanpark in een grote stad te zoeken. Het wordt moeilijker om naar het zuiden af te reizen Omdat er veel wegen afgesloten zijn door de overstromingen, gelukkig hebben wij tot nu toe weinig overlast gehad. We kiezen er voor om naar Goffs Harbour te rijden en staan nu op een park op 3 minuten lopen van het centrum. We hebben voor 3 nachten geboekt en het weer is lang niet zo slecht als voorspeld. Wij hebben hier de boodschappen weer kunnen aanvullen en een heel mooie wandeling naar het strand kunnen maken langs de kreek die bij de camping begint, al met al geen slechte dagen.

10 november, vanuit Goffs Harbour zijn wij 110 km. zuidelijker gegaan naar South West Rocks waar wij de komende 4 nachten staan. De weersverwachtingen zijn goed zo rond de 26° overdag en de hele dag zon. Toen we het stadje in liepen, we staan op 10 minuten lopen, kwam een straatje bekend voor. Na wat denkwerk wisten wij het weer, hier hebben we 6 jaar geleden met tante Riet en Yvonne koffie gedronken in een café aan het strand. Ook zijn wij toen bij de ruïnes van de gevangenis geweest en bij de vuurtoren waar wij hebben geluncht. Fijne en dierbare herinnering zeker nu tante Riet is overleden. Het is vandaag de 2e dag van ons verblijf hier, vanmorgen hebben wij een mooie wandeling gemaakt met twee koffie stops, vanmiddag lekker luieren en plonzen in het zwembad.

1. Groetjes Els en Jaap:
    11 november 2022
    Hallo Ellen en Jan,
    Weer een mooi verhaal en foto’s.
    Profiteer er nog maar mooi van want voor je het weet is de vakantie voorbij
  2. Perry en Corinne:
    12 november 2022
    Met die kinderen heb ik iedere dag te maken. Het went vanzelf Jan:) :)
    Ps. Neem je dat mooie autootje mee naar huis? Wij zijn geïnteresseerd! Geniet nog lekker!
    Liefs, Per en Corinne