Vertek uit BayronBay, op naar Yamba.

5 november 2022 - Yamba, Australië

Vandaag is het woensdag 2 november. Inmiddels loop ik meer rechtop, alleen nadat ik gezeten heb duurt het even voor ik weer rechtop kan lopen. Ik weet dat ik in beweging moet blijven en doe 2 x per dag oefeningen in het zwembad.

Om in beweging te blijven zijn wij vandaag een wandeling gaan maken naar de beroemde vuurtoren van BayronBay, een wandeling deels langs het strand, door de duinen en heuvel op. Met ondersteuning van Ellen is het gelukt om boven te komen.

De vuurtoren dateert van 1901 en is nog steeds in gebruik, volgens lokale info de oudste nog werkende vuurtoren van Australië, tevens de meest oostelijke landpunt van Australië. Onderweg naar boven uitgerust bij een café en bij de vuurtoren ook ruim de tijd genomen, 's avonds zijn we uit gaan eten bij de Balcony, heerlijk eten in een prachtig restaurant.

Omdat het lopen weer goed gaat zijn wij de volgende dag een strandwandeling gaan maken, waar in Nederland de kinderen op de scholen gymles krijgen gaan de klassen in BayronBay naar het strand voor surflessen en kajakken op zee, kregen wij vroeger maar duf les, iedere week hetzelfde, rondjes rennen in het gymlokaal en korfbal.

In Australië is het gewoon om te zwemmen op het deel van het strand waar de Lifegard een stuk van het strand controleert. Iedere stad of dorp aan zee heeft een Lifesavingclub of surfclub die vrijwilligers heeft die op de stranden patrouilleren. Allemaal wel zo veilig om daar te zwemmen.

Vrijdag 4 november zijn wij vertrokken uit BayronBay en via Ballina naar Yamba gereden. In Ballina ben ik voor het eerst in meer dan 2 maanden naar een kapper geweest, is voor mij een record normaal ga ik om de 4 weken. Lang gewacht maar het zit nu weer mooi, niet zo kort als anders maar dat hele korte wil ik niet meer, Ellen vond dat hele korte allang niet meer mooi. Ik een nieuw kapsel Ellen een nieuw badpak.

In Yamba staan wij op The Blue Dolphin resort, een grote camping aan een baai aan de rand van een stadje. Meer over Yamba in ons volgende verhaal.

1. Roel en Giovanna:
    5 november 2022
    Wat vervelend dat je rug weer opspeelt. Maar fijn om te horen dat het toch weer wat beter gaan en dat jullie toch kunnen genieten van de reis.
    Ik weet zeker dat als het sporten hij ons op school zo leuk was geweest, dat ik dan niet zo’n hekel aan de gymles had gehad😇.
    Wat een mooie omgeving daar! Maar met al die aankopen van Ellen, de k ik dat jullie wel een extra koffertje moeten boeken voor de terugreis😜🤣
  2. Groetjes Els en Jaap:
    5 november 2022
    Hallo Jan gelukkig dat het met de rug weer wat beter gaat. Knap dat jullie naar de top van de vuurtoren zijn gelopen, gelukkig was er halverwege een restaurant voor de koffie met (gebak).
    Wat fijn dat ze de stranden waar de kinderen zwemmen bewaken, een hele geruststelling.
    Nou Ellen en Jan een fijne reis verder, en tot het volgende verhaal
  3. Diny en Piet.:
    5 november 2022
    hoi Jan en Ellen gelukkig gaat het met de rug beter houden zo. Jullie zitten weer op een mooie locatie . Nog 4 weken te gaan wat gaat de tijd snel. Dus geniet nog maar van het mooie weer, en al het moois.
  4. Diny:
    5 november 2022
    Je staat er weer knap op Jan 😉 Fijn dat de rug langzaam aan beter gaat … sterkte!
    Jan/Ellen prachtige foto’s weer …!! Geniet samen nog even van jullie prachtige reis ! Groetjes van Diny en Paul