Port Macquarie.

20 november 2022 - Umina Beach, Australië

Maandag 14 november zijn wij aangekomen in Port Macquarie, eigenlijk was dat niet de bedoeling omdat wij naar de Hunter Valley wilde gaan om een wijntour te gaan doen. Tot onze verbazing lukte het niet om een camping in de Hunter Valley of omgeving te boeken, met veel moeite is het gelukt om 5 nachten in Port Macquarie te boeken. Voor alle zekerheid zijn we ook gaan kijken naar campings voor de één na laatste week, de laatste week hebben wij al eind augustus geboekt op een camping in Sydney. En maar goed dat wij dat gedaan hebben want ook die camping is vol tot eind januari 2023.

Port Macquarie is de stad waar Yvonne en Gordon wonen, de nicht en aangetrouwde neef van Ellen. Tot haar dood woonde ook tante Riet in Port Macquarie.

Zoals de naam al zegt, Port, ligt Port Macquarie aan zee maar ook aan de monding van de Hasting rivier. De camping waar wij staan ligt in het centrum aan de monding van de rivier en aan de Main Beach. Het voordeel is dat alles, restaurants en winkels, op loop afstand zijn. Je kunt hier prachtig wandelen en shoppen. Ook is hier een beroemd opvangcentrum voor koala's, deze hebben we woensdagmiddag bezocht, akelig om te zien hoe een koala er naar een bushfire uit kan komen te zien, mooi om te zien hoe de vrijwilligers zorg hebben voor deze mooie beestjes.

Ellen heeft in Australië de Opp shops ontdekt, 2e hands winkeltjes die vaak van een charitatieve instelling zijn, Leger des Heils, kerken en dergelijke. Enkele pareltjes heeft ze al gekocht, laat ze thuis wel zien. De Opp shops zijn een familie tik want ook Eileen en Kathleen en de dochters gaan graag naar een Opp shop.

Vrijdag gebeurde iets erg vervelens, we zaten voor de camper te genieten van de zon toen Ellen de camper zag bewegen, keek om de hoek en zag iemand uit de wagen stappen toen Ellen vroeg wat hij in onze wagen te zoeken had rende hij weg. Ik ben er gelijk achterheen gegaan maar rennen kan ik niet goed meer en ben gaan schreeuwen dat ik een dief achterna zat, de man vluchte over de camping en inmiddels kreeg ik hulp van enkele jonge kerels op een gegeven moment zag ik dat hij iets onder een caravan gooide en bleek om mijn toilettas te gaan hierna hebben we de kerel kunnen insluiten. Later vertelde een omstander dat hij de dief nog iets anders weg zag gooien. Toen we de dief te pakken hadden hebben hem zijn zakken laten leegmaken maar hij had niets meer van ons bij zich. In mijn boosheid heb ik de dief een klap met de toilettas gegeven, achteraf denk ik dat het best wel een raar gezicht geweest zal zijn, man slaat met tasje. De dief werd boos en begon te schelden en te tieren hierop wilde ik hem nogmaals slaan maar ik werd door omstanders tegen gehouden. Ik moet er nog bij vermelden dat de dief groot en sterk leek en niemand die de dief fysiek derde aan te pakken, hierop ging de dief ervandoor. Helaas had niemand, ook wij niet het benul om de politie te waarschuwen. Eenmaal terug bij de camper bleek mijn telefoon weg te zijn, gelukkig verder niets.

De volgende ochtend hebben wij de receptie van de camping ingelicht en hebben aangifte bij de politie gedaan. Zowel de receptie als de politie hebben mijn telefoon gebeld en wij hebben gezocht maar konden hem niet vinden. Het ergste vinden wij niet het verlies van de telefoon maar het verlies van bijna 800 foto's die wij hier in Australië hebben gemaakt, enkelen zijn bewaard gebleven en zijn in dit boek geplaatst. Hopenlijk staan de foto's nog ergens in een Cloud maar dat moeten we thuis nakijken. Al met al zijn we flink geschrokken, hebben een nacht slecht geslapen, maar laten we de vakantie door dit voorval niet verzieken.

Inmiddels zijn we in een Vodafone winkel geweest, de dichtstbijzijnde was 340 km. rijden, en heb ik een nieuwe simkaart met het bestaande Australië nummer, sim in de gestolen telefoon is geblokkeerd. De nieuwe simkaart zit nu in de telefoon van Ellen.

Een verzoekje aan jullie allen, willen jullie ons een mail sturen met jullie 06 nummer Ellen heeft maar van enkel van jullie een 06 nummer, alle nummers die ik had zijn verloren en ik kan nu met niemand Waths Appen.

We kregen deze week ook nog een leuk bericht, 3 januari om 10.00 uur kunnen wij onze nieuwe auto gaan halen, de aflevering heeft dan van het moment van bestellen tot levering op 3 dagen na een jaar geduurd. Moet toch wel een heel exclusieve wagen worden 🙂.

Inmiddels is het weer ook beter,  zon en droog, nog wel fris in de avonden maar dat lossen we op door een trui of vest aan te doen.

Nog 2 weken te gaan en dan komen wij weer naar huis, ook wel weer iets om naar uit te zien.

Groetjes allemaal, Ellen en Jan xxx

1. Frank en anja:
    20 november 2022
    Mijn 06 nummer is 0628942268
  2. Diny:
    22 november 2022
    Hallo Jan en Ellen, alles bij elkaar een pittig weekje voor jullie geweest!! Erg vervelend! Gelukkig met jullie alles goed!! Laat de laatste 2 weken niet hierdoor verpesten en blijf genieten!!
    Groetjes Diny en Paul
  3. Eileen Hartley:
    28 november 2022
    I just read this today 29/11
    Sad that this thief was part of your holiday and steal your phone with precious photos, equally pleased that you, with help from others were able to confront him. 👏👏👏 You holiday certainly has been filled with many experiences, particularly of the weather. More rain is forecast until February. Nevertheless I am glad that I and my daughter, Kathryn and granddaughter, Leila were able to spend time with you. Leila has bought her first car and the Dutch clogs key chain is being used.
    All the best with your travels home.
    Love Eileen
  4. Perry en Corinne:
    30 november 2022
    Sorry, beetje late reactie... .. Wat een vervelend bericht! Gelukkig is het maar materiaal en vervangbaar.
    Als ik het goed begrijp gaan jullie zaterdag weer huiswaarts... op naar de volgende vakantie zeggen we dan maar.
    Geniet nog even en voor de zekerheid, onze telefoonnummers: Corinne: 06-53852181, Perry: 06-23461700