Naam:
Foto’s:
443

Over ons

Hallo,

Wij zijn Jan en Ellen Rengers, samen vormen wij al 46 jaar een koppeltje. Inmiddels werken wij beide niet meer en genieten van ons pensioen. In de loop der jaren hebben wij 36 landen bezocht, niet alleen voor een korte vakantie maar vaak een lange rondreis. Het zal duidelijk zijn dat wij dol zijn op reizen en vakanties.

Het hoogte punt van alle reizen zijn zeker de lange rondreis door 7 landen in Zuidelijk en Oost Afrika in 2002 met een overlander truck en overnachten in een tent en de eerste maal in Australia in 1998, dit was een georganiseerde rondreis van 6 weken met een bus en ook overnachten in een tent. Met deze laatste reis is onze passie voor Australia gegroeid en beginnen op 3 september 2022 aan ons 5e bezoek, maar ook de 4e Roadtrip in Australia.

Wij hopen dat jullie net zo veel plezier beleven aan het volgen en lezen van deze reisblog als dat wij hebben van deze reis, ook hopen wij dat jullie willen reageren op onze verhalen en foto's.

Over onze reis

Deze reis zou in 2020 beginnen maar ook bij ons gooide Covit-19 roet in het eten. Niet getreurd,  we zetten alles om naar 2021, vliegtickets camperhuur en de eerste dagen op een camping in Cairns. Ook 2021 konden we niet naar Australië, dit bleef  voor toeristen gesloten. Dan maar alles omboeken naar 2022 en ja hoor.... in februari 2022 werdt definitief bekend dat toeristen weer werden toegelaten.

Dus alle opties definitief gemaakt en visa aangevraagd,  de aanvraag kon tot wel een half jaar duren volgens de Australian Covernment. Tot onze verbazing werden onze visa 48 uur later goedgekeurd en stond niets ons in de weg om naar Australia te gaan.

Deze keer vliegen we niet via het Midden Oosten of Azië naar Australië maar via de Verenigde Staten van Amerika. We vliegen op 3 september om 14.50 uur met United Airlines van Amsterdam naar San Francisco en landen daar na 11 uur vliegen om 16.50 uur plaatselijke tijd, hier hebben wij 5 uur en 55 minuten overstaptijd. Om 22.45 uur vliegen we door naar Melbourne, hier landen we om 07.30 uur deze vlucht duurt 15 uur en 45 minuten. In Melbourne hebben we een overstaptijd van 2 uur en 10 minuten. Om 09.40 vliegen we door naar Cairns en landen daar om 13.05 uur.

Na het afhandelen van alle douane verplichtingen kunnen we net buiten de luchthaven de camper bij Apollo afhalen en hierna kan ons Australië avontuur beginnen.

Bezochte landen

Wij hebben 34 landen (14%) bezocht:

Australië, België, Botswana, Cuba, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Gambia, Gibraltar, Griekenland, Indonesië, Italië, Kenia, Lesotho, Luxemburg, Malawi, Maleisië, Mexico, Namibië, Nederland, Nederlandse Antillen, Singapore, Spanje, Swaziland, Tanzania, Thailand, Turkije, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika.