BayronBay.

1 november 2022 - Byron Bay, Australië

Inmiddels staan wij 4 nachten, klinkt raar maar de verblijven op een camping worden in nachten berekend, op Clenn Villa Holiday Resort. We hadden eerst voor 3 nachten geboekt maar omdat mijn rug problemen weer toenamen en ik weer krom liep hebben we 2 nachten bijgeboekt, vandaag dinsdag 1 november, besloten om nogmaals 2 nachten bij te boeken.

BayronBay stond vroeger bekend als hippie stadje, veel hippies van toen zijn blijven hangen en zijn hier winkeltjes, bars en restaurants begonnen. Onze camping zit op 5 minuten lopen naar het centrum, wat voor nu een zegen is, gelukkig gaat het lopen al wat beter met de nodige medicatie (gelukkig kon ik alle medicatie inclusief de morfine zonder problemen invoeren in Australië wel met een medicijnenpaspoort en een Engelse verklaring van mijn arts). Ellen kan hier haar hart op, vooral in de leuke boetieks, inmiddels heeft ze al 2 leuke jurkjes gekocht.

BayronBay is ook bekend als het surf Mekka van Australia, je struikelt letterlijk over de surfplanken. Ook 's avonds is het in BayronBay gezellig druk in alle cafés en restaurants, onze favorieten zijn inmiddels Bayron Hotel, iedere dag overdag en 's avonds livemuziek en restaurant The Balcony, relax dineren zoals de naam het zegt, op het balkon. Opvallend vonden wij dat de restaurants en bars tot laat open zijn, hebben wij in Queensland niet gezien.

Het weer is hier prachtig hele dagen zon en een blauwe lucht, toen we gisteravond laat terug liepen naar de camping begon het te miezeren gevolgt door de hele nacht regen, hielt aan tot 10.00 uur, daarna weer prachtig weer.

Zoals gezegd blijven we hier tot vrijdag, daarna zien we weer verder.

1. Diny en Piet.:
    2 november 2022
    hoi jan en Ellen
    hopelijk gaat het met de rug de goede kant op.
    zo dat jullie de reis goed voort kunnen zetten.
    maar zo te lezen zitten jullie op een hele leuke plaats waar jullie je goed kunnen vermaken.
    beterschap en geniet van alles. Groetjes Piet en Diny.
  2. Perry en Corinne:
    2 november 2022
    Vervelend Jan, weer last van die rug...
    Ondanks dat hoop ik dat jullie toch optimaal kunnen genieten van deze mooie reis!
    Houd je taai en nogmaals, geniet!
    Liefs. Per en Corinne
  3. Groetjes Els en Jaap:
    4 november 2022
    Hallo beste mensen.
    Wat vervelend Jan dat je rug weer op gaat opspelen, laat Ellen maar eens goed masseren. Jongelui nog veel plezier en doe rustig aan
    Groetjes Els en Jaap