Port Douglas.

18 september 2022 - Port Douglas, Australië

Donderdag 15 september,

Vandaag vertrekken wij uit Cape Tribulation, de Campervan klaarmaken voor vertrek en de gazebo inklappen en opbergen gaat weer als vanouds,het lijkt wel of we dit al weer maanden doen zo vertrouwd is het. Vanaf de camping naar de pond doen wij het rustig aan hoewel sommige weggebruikers de weg denken te moeten gebruiken als een racebaan, gek eigenlijk want we komen verschillende kranzen en kruizen tegen aan de kant van de weg. Er schijnt weinig lering te worden getrokken uit de monumentjes langs de kant van de weg.

Eenmaal de rivier over komen wij in een landschap terecht met overwegend suikerriet plantages. Onderweg stoppen wij in Mosman voor een kop koffie, ook lopen we nog even een bouwmarkt in op zoek naar een lamp voor onder de gazebo. De oplaadbare lampen die wij bij ons hebben voldoen niet, te weinig vermogen om bij te lezen, helaas hebben ze hier niet wat wij zoeken. We kijken in Port Douglas of we iets kunnen vinden anders wachten tot we onderweg langs een Bunnings (grote bouwmarkt) komen.

Eenmaal op de camping in Port Douglas blijkt de ons toegewezen plaats te klein, de jonge dame bij de receptie begrijpt niet waarom wij ingedeeld zijn voor deze plaats, we staan met de voorkant 80 cm. op de weg. Na enkele telefoontjes krijgen wij een plaats achter en opzij van 3 caravans, ingesloten dus, wel een plaats met heel veel schaduw niet onbelangrijk met 35° en de hele dag volop zon. Hier hebben wij een ruime campkitchen met alles wat we nodig hebben, zelfs een oventje.

De eerste avond zelf gekookt, eenvoudig, bonenmix met geruld gehakt, ui, tomaat en augurkjes. Van de tweede dag hebben wij een dagje strand gemaakt, lekker luieren, lezen en zwemmen. 'S avonds lekker staan wokken in de keuken, nassi goreng voor twee dagen en een bakje voor de vriezer.

Zaterdagochtend heeft Ellen eerst de was gedaan en daarna zijn wij door het stadje gaan wandelen en bij de haven terecht gekomen. Spontaan een midday River Cruise op de rivier geboekt, met de Lady Douglas 1,5 uur varen en krokodillen spotten. In het gebied hier zijn zoutwater krokodillen die wel tot 6 meter groot kunnen worden. Tijdens de cruise zagen wij er één van 3 meter, groot genoeg om dodelijk te zijn. Tijdens de cruise een drankje en wat te knabbelen.  In de middag nog lekker een duik in het warme zeewater genomen. S' avonds zijn wij uit gaan eten bij een Thais restaurant, heeeeerlijk en weer veel, de helft van het eten van hebben wij mee naar huis genomen.

Vandaag zondag 19 september zijn we vroeg naar de markt gegaan, alle markten beginnen erg vroeg, sommigen al om 06.00 uur. Deze in Port Douglas begint om 07.00 uur. Heel veel kramen met lokaal geproduceerde goederen en voedingsmiddelen, een super lekkere  en verse ananas gekocht. En Ellen kocht een armband van zoetwater parels. Na de markt nog even in zee gezwommen, evenals in de middag nadat we de wagen een poetsbeurt hebben gegeven

Vanavond houden we het eenvoudig met eten, het restant van de Pat Thai van gisteravond en vooraf stokbrood met kruidenboter uit de oven.

Vanmiddag en vanavond alvast wat voorbereidingen voor het vroege vertrek van morgen, om uiterlijk 08.00 uur moeten wij hier weg opweg naar een nieuw avontuur.

1. Roel en Giovanna:
    19 september 2022
    Wat heerlijk om mee te lezen over jullie avonturen! Zo te horen is het lekker genieten voor jullie (en is het heerlijk eten daar😉) Veel plezier!
    Groetjes Roel, Giovanna en Aiko
  2. Diny en Piet.:
    19 september 2022
    zo leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen en mee maken. hebben jullie ook een
    weegschaal mee genomen zo dat je straks nog in de kleren pas van al dat lekkere eten.
    nog veel mooie dagen en geniet van alles .
    groetjes Piet en Diny
  3. Groetjes Els en Jaap:
    20 september 2022
    Ik lees dat er in Australië ook behoorlijk hard gereden wordt .lk zou zeggen doe maar kalm aan en kom weer veilig terug. Geniet maar van de natuur en het lekkere eten. Dan smullen wij weer van de mooie verhalen.
    Tot de volgende keer maar weer