SouthPort.

27 oktober 2022 - Surfers Paradise, Australië

Na ons bezoek aan Eileen zijn we doorgereden naar SouthPort, een badplaats net onder Brisbane. Één van de meest beroemde stranden van Australië is Surfers Paradijs, ligt hier om de hoek, lijkt veel op New York met alle hoogbouw. Het deel waar wij op de camping staan is gelukkig anders maar dat zal niet lang duren, ook hier zie je meer en meer hoogbouw. Ook in Australië zijn de grondprijzen erg hoog dus gaan de gebouwen de lucht in.

Wij kwamen hier aan met prachtig weer maar in de nacht sloeg het weer om en moesten wij ons bed uit om de Gazebo te redden. Gelukkig geen schade en de volgende ochtend alles weer opgebouwd om te laten drogen. Alle andere dagen hebben we hier schitterend weer gehad met temperaturen rond 30°.

Woensdag 26 oktober hebben wij een dagje Sea World gedaan, zeeleeuwen, dolfijnen en alles wat rond Australië zwemt hebben wij daar gezien, mooie dag uit en heerlijk weer. Wij zijn er vanuit de camping lopend naar toegegaan, was een wandeling van 5 kilometer. Toen wij terug met de bus wilde kwamen wij er achteraan dat net naast de camping een veerboot was, wel lekker met deze warmte om met de boot over te gaan.  Vandaag was het weer wasdag en moesten er weer boodschappen worden ingeslagen, voor de boodschappen nog een mooie wandeling gemaakt door het park waar de camping in ligt.

Morgen breken wij weer op en vertrekken naar BayronBay, op ongeveer 1,5 uur rijden van waar we nu zijn.