Via Townsville naar Bowen.

24 september 2022 - Bowen, Australië

Vandaag is het zaterdag 24 september. Donderdag 22 september zijn wij vertrokken uit Innisfail. via Townsville en een overnachting daar zijn wij gisteren aangekomen in Bowen 475 km. Zuidelijk van Innisfail. Hier staan wij op NRMA Beach Holiday Park. Hier staan wij 3 nachten en het enige dat wij willen doen is lekker luieren en een beetje rondkijken.

Dit park ligt tussen de palmbomen heeft een prachtig zwembad, ligt direct aan zee en ligt naast een mooi park met veel schaduw en een wandelroute.

Bij toeval hoorden wij dat het gisteren een feestdag was, Iquinox hiermee wordt gevierd dat de zon recht boven de evenaar staat. Maandag zou de verjaardag van de Koningin worden gevierd maar of dat doorgaat nu de Koningin overleden is en Charles Koning wordt is ons niet bekend, verder zijn hier de schoolvakanties, deze duren nog tot 6 oktober. Daarom is het ook druk op de campings.

Vandaag hebben wij een klusje gedaan, in de schuifdeur hebben wij een horgordijn geplaatst, netjes met dubbelzijdig tape en klittenband. Als we de achterdeuren dichthouden dan kan de schuifdeur open blijven zonder dat we vliegen en muggen in de wagen krijgen.

Van de douche/toilet hebben wij een berging/hangkast gemaakt. Aan 2 kunststof haken die geplakt zijn op de wanden hebben we met 2 tayraps en een uitschuifbare stang een hangkast gecreëerd. Onderin hebben wij de koffers een plekje gegeven, de douche/toilet gebruiken we toch niet waarvoor die bedoeld is, te klein om in te douchen en de voorzieningen op de campings zijn allemaal goed tot uitstekend.

Omdat wij vanmiddag toch wat beweging wilde hebben zijn we een wandeling langs de kust gaan maken, lekker 2 uurtjes gewandeld en halverwege bij een café een milkshake genomen, het blijft tenslotte wel vakantie. Vanavond niet gekookt maar een kaasplankje gemaakt, brie met chili, blauw schimmelkaas, zachte kaas met chili, basilicum pesto en tzatziki.

Omdat het hier schoolvakantie is hebben we de camping in de volgende stad al gereserveerd, wel even rond moeten bellen, bij de 4e camping hadden ze nog een plaats. Duidelijk is dat de schoolvakanties de prijzen van de staanplaatsen behoorlijk opdrijven.

Maandag rijden we maar een klein stukje, een uurtje rijden. Wij gaan dan naar Arly Beach en gaan daar ook 2 eilanden van de Whitsundays bezoeken.

1. Perry en Corinne:
    24 september 2022
    Toch weer even klussen! En dat tijdens een vakantie. Jan kan het niet laten, ha ha..
    Mooie foto's mensen! Geniet!!
  2. Diny:
    Idd : hij kan het klussen niet laten 🎶
    Maar goed bezig..!!
    Op naar Arly Beach..!! 😉
    Groetjes Diny/Paul
  3. Diny en Piet.:
    24 september 2022
    toch nog werken tijdens de vakantie. maar zo te lezen ook mooie uitstapjes.
    en dat mooie weer ik verlang er naar.
    veel vakantie plezier samen.
  4. Frank nieveen:
    25 september 2022
    Gewoon blijven klussen Jan mooie reis weer en uitstapjes saaampjes
  5. Groetjes Els en Jaap:
    26 september 2022
    Lekker weer aan het klussen geweest dat gaat gewoon door.
    En een kaasplanken gemaakt, let op voor de verschimmelde kaas.
    Nog veel plezier en stuur ons nog mooie verhalen en foto’s
    Groetjes