Verder Zuidwaarts.

2 oktober 2022 - Kinka Beach, Australië

Onze laatste dag in Airlie Beach, woensdag 28 september hebben we besteed aan het verzorgen van onze muggenbeten en de  plekken van zandvlooien. In tegenstelling tot muggen bijten zandvlooien niet maar deze piessen op hun slachtoffers, de urine zorgt voor een branderig gevoel en rode plekjes. Hellaas waren wij te laat met smeren maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Beide hadden wij de waarschuwings briefjes op te toiletten niet goed gelezen. Daarom vandaag naar de apotheek geweest voor pillen, Ellen is later terug gegaan om ook nog een zalfje te halen.

De rest van de dag hebben wij geluierd, gezwommen en ons ingelezen in het gebied waar wij naar toe gaan. De avond voor ons vertrek begon het hier te regenen en heel de nacht ging dat door tot rond 07.00 uur, betekende dus dat wij de gazebo nat mee moesten nemen. We hebben ongeveer 225 km. gereden en kwamen aan in Clearview, een heel eenvoudige camping met een schitterend zicht op zee. Hier konden wij de gazebo weer opzetten om te laten drogen, in de avond nog een wandeling gemaakt over de camping. Opvallend dat deze camping zo groot is en dat er zo veel campeerders op staan, een groot aantal campeerders staat hier omdat Clearview een heel goede visstek is. Zou iets zijn voor Richard Vos en Jos Peters, zouden ze eindelijk wat vis vangen. De vis die hier gevangen wordt kun je ook echt vis noemen, Bara mag alleen gehouden worden als deze minstens 53 cm. is. Alle vis is groot,  Wijting,  Zee Baars, Spaanse Makreel, niet alleen groot  maar heerlijk om te eten.

De volgende dag hebben we rustig aan gedaan omdat we maar 125 km. verder gingen. Hier stonden we op een camperplaats bij een motel in Marlborough, aan de snelweg. 's avonds hebben wij ons getrakteerd op Fish and Chips. Helaas werd het hier 's avonds zo koud dat we snel in de wagen zijn gaan zitten. De volgende dag op tijd uit de veren want wij gaan naar The Caves.

Zoals gezegd op tijd weg, eenmaal bij The Caves bleek dat er hier een heel mooie camping is, een gemiste kans. De volgende keer toch beter de info op de website lezen. The Caves zijn de enige grotten in Australië die particulier bezit zijn, ontdekt rond 1880 toen de twee zoontjes van de landeigenaar per ongeluk de grotten ontdekten toen ze aan het spelenwaren. De grotten herbergen ongeveer 100.000 vleermuizen die van groot belang zijn voor de bestuiving van bomen en gewassen, ook eten de vleermuizen ongeveer 200 muggen per dag. Hopenlijk zijn er veel vleermuizen rond de camping waar we vanmiddag naar toegaan.

Vanmiddag,  zaterdag 1 oktober rijden wij naar Yeppoon een kustplaats op een half uur rijden van Rockhampton.

1. Diny:
    2 oktober 2022
    Hopelijk zijn de vlekjes weer weg getrokken en geen jeuk meer!? En idd gewaarschuwd mens telt voor 2 , dus zal jullie dit hoogste niet weer overkomen!!?😉
    Foto’s zijn (weer) indrukwekkend!
    Groetjes vanuit Lent! Diny/Paul
  2. Diny en Piet.:
    3 oktober 2022
    weer een stukje Australië gezien best al aardig wat in vier weken tijd.
    en steeds lijkt het net of we er ook zijn geweest door al die mooie foto´s en verhalen.
    nog negen weken te gaan , we kunnen nog veel moois verwachten
    groetjes Piet en Diny.
  3. Groetjes Els en Jaap:
    3 oktober 2022
    Ellen en Jan wat een prachtig land, als je foto’s ziet en die verhalen leest zou je zo dekoffers pakken en jullie achter na reizen
  4. Perry en Corinne:
    3 oktober 2022
    Jullie brengen mij steeds meer op het idee om ook maar wat eerder met pensioen te gaan.. :)
    Nu Corinne nog......
    Geniet mensen!!