Cairns, lekker relaxt.

16 september 2022 - Cairns, Australië

Zoals eerder geschreven zouden we het in Cairns rustig aan doen, bijkomen van de lange reis, wennen aan een nieuwe tijdzone en het tropische klimaat. Laydback zoals het hier wordt genoemd, en dat hebben we gedaan. Fijn aan de camping waar wij staan is dat het een half uurtje lopen naar het centrum is maar omdat het erg warm is is een ritje met de bus wel zo prettig. De eerste rit vroeg de buschauffeur of wij "pensionadas" waren, natuurlijk zijn wij dat want korting vinden wij als echte Nederlanders altijd leuk, 50 % korting op een ritprijs van $6,= is toch leuk meegenomen. Alle keren werden wij aangezien voor "pensionadas" of senioren.

We zijn lekker gaan eten bij Grieks restaurant Feta (dit is ons favoriete restaurant in Cairns) een aanrader voor wie ooit in Cairns komt, hier proef je de sfeer van hoe Griekenland 40 jaar geleden was. Bij Ratle and Hum, een nieuwkomer aan de Esplanada heerlijk gegeten, grote steaks en Fish en chips zoals alleen in Australië gegeten wordt. Natuurlijk ook Thais en Maleisisch afgehaald. Ook zijn wij lekker gaan zwemmen in de City Lagoon, een paar uurtjes luieren en zwemmen in het stadsstrand aan de Esplanada. Natuurlijk ook een paar keer lekker gezwommen in het zwembad van de camping.

Het is wel weer even wennen aan kamperen, je hebt niet alles bij de hand zoals thuis, improviseren dus. Ook weer wennen aan het delen van een toilet en douche maar naar een paar dagen went ook dat weer. Op de camping hebben we een plaats onder een grote boom gekregen heerlijk veel schaduw maar ook......... heel veel vogelpoep. De campervan is er behoorlijk smerig van geworden evenals de cazebo. Maar een bezem en een emmer sop doet wonderen.

Ellen topt nog steeds met een gebroken vinger, de dagen telt ze af die ze nog met de brace om moet. Zelf heeft ze het idee dat er geen verandering is, nog steeds rood en dik. Voor het douchen en het zwemmen moet de brace worden verwisseld, onderhand begint de brace ook behoorlijk te ruiken, is niets aan te doen want de brace kan niet tegen vocht en mag dus niet nat worden.

Vrijdagmiddag nog naar de Rustie's Market geweest, viel toch erg tegen. Voorheen waren hier stalletjes waar eten van over de hele wereld werd verkocht, nu alleen nog groente en fruit en wat nik nak souvenirkramen. Ook de Night Market viel erg tegen, veel winkeltjes gesloten of leeg, alleen de Food Court was gezellig druk. Beide markten hebben veel te leiden gehad door de Covit-19 crisis.

Zondagmiddag wat voorbereiding getroffen want morgen vertrekken we naar de Daintree/Cape Tribulation.

1. Frank en anja:
    16 september 2022
    Veel plezier, maar je moet ons niet lekker maken met al dat eten. Groetjes anja en Frank.
  2. Diny en Piet.:
    16 september 2022
    Piet en Diny
    zo te zien genieten jullie van het mooie weer als van het lekkere eten.
    Ook al een dansje gewaagt bij de Griek?
  3. Perry en Corinne:
    17 september 2022
    Mooi verhaal! Alsof jullie al weken weg zijn.
    Heerlijk dat mooie weer! Hier is de herfst in aantocht.... geniet maar lekker.
    En Ellen, sterkte met je vinger!!
    Xxx
  4. Groetjes Els en Jaap:
    18 september 2022
    Hallo pensionadassen,
    Jullie vermaken zich prima lekker eten drinken toeren vooral mooie dingen zien.
    Als jullie het niet meer volhouden laat maar weten dan nemen wij het wel over.
    Groetjes van ons