Rainbow Beach/Maroochydore.

21 oktober 2022 - Maroochydore, Australië

In Hervey Bay hebben wij besloten om toch verder naar het zuiden af te reizen, wij weten dat het weer niet al te best is maar moeten  toch verder. Ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Hervey Bay ligt Rainbow Beach, Rainbow Beach is een rustig dorpje aan de kust kort bij Fraser Eiland. Rainbow Beach wordt door fanatieke 4X4 rijders gebruikt als uitvalsbasis basis om via het strand te gaan Off Roaden, lekker raggen en crossen op het strand, een van de weinige stranden waar dit mogelijk is. Op dit stuk strand gelden wel alle voorschriften die op een normale weg ook van toepassing zijn,  zie het bord op de foto.

Hier hebben wij 2 nachten doorgebracht, de weersverwachtingen worden alsmaar slechter, de komende 10 dagen wordt er veel regen voorspeld, er wordt zelfs gesproken over hagelbuien. Daarom besloten om verder af te zakken naar de Sunshine Coast en wel naar Maroochydore, daar zijn wij met een eerdere rondreis ook geweest en daar weten we dat er een heel goede camping is en alle winkels, restaurants en dergelijke op loopafstand.

In Maroochydore staan wij nu op Cotton Tree Holiday Park, zoek maar eens op bij Google Maps, de ligging is geweldig, aan één kant de oceaan aan de andere kant de Maroochy rivier. De dag van aankomst is het aan het eind van middag beginnen te regen tot halverwege de nacht, de daarop volgende dag is het de hele dag droog gebleven. Na het boodschappen rondje en een lunch in de stad hebben we nog even van het zonnetje kunnen genieten. Vanavond houden we het gemakkelijk en halen we take away, vis en chips. Ook nog de hele avond buiten kunnen zitten. Wij hadden voor 3 nachten geboekt maar vanochtend voor nog 3 nachten bijgeboekt, wij moeten zaterdag wel verhuizen naar een andere staanplaats. Maandag 24 oktober vertrekken wij hier weer, maar ook dat is afhankelijk van het weer, als het te slecht wordt/blijft boeken wij weer bij anders zakken wij verder af.

Omdat wij aan het eind van de reis geen hotel in Sydney geboekt hebben zijn wij ook al, op internet, op zoek gegaan naar een camping zo dicht als mogelijk bij het centrum van Sydney. Deze vonden wij dicht bij de wijk waar wij de Campervan moeten inleveren, wij hebben5 nachten geboekt bij Sydney Tourist Park, een 15 min. lopen naar het station en een 1/2 uurtje met de trein naar het centrum van Sydney. Wij willen toch ook weer Sydney in, blijft een schitterende stad.

Op dit moment is het vrijdag ochtend 21 oktober en heeft het weer 2 uur geregend, zodra het wat droger is maken we een wandeling langs de kust of het stadje in, we vermaken ons toch wel. We zitten droog in de wagen of onder de gazebo, deze kunnen we aan 2 kanten dicht maken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diny:
    21 oktober 2022
    Hallo Ellen/Jan, zo hebben jullie gezelschap van walvissen 🐳 en nu van de ara’s(?) 🦜
    Geweldig!! Ondanks de regen blijf genieten v jullie vermaken jezelf wel! Nu op weg naar Sydney! Goeie reis ! Groetjes van Diny/Paul 👋
  2. Diny en Piet.:
    21 oktober 2022
    hoi Jan en Ellen.
    het zal jan wel iets doen na het zien van die mooie witte vogels. ze lijken veel op Coco . Hopelijk gaat de regen snel verdwijnen .maar jullie vermaken je wel zo te lezen.
    groetjes Piet en Diny
  3. Els van den Esschert .:
    22 oktober 2022
    Hoi Jan en Ellen
    Fijn dat jullie ondanks de regen heerlijk kunnen genieten . Maar ze zeggen altijd ,,,, na regen komt zonneschijn, toch . Dat hopen we dan ook voor jullie . Fijne reis verder . Lieve groetjes . Jaap en Els .