Daintree/Cape Tribulation.

18 september 2022 - Cape Tribulation, Australië

Maandag 11 september, vanmorgen breken wij op in Cairns en vertrekken wij naar De Daintree/Cape Tribulation. Een afstand van +/- 140 km. maar door de smalle en kronkelende wegen zullen wij er ongeveer 3 uur over rijden ook moeten we de Daintree River met de pond oversteken. Omdat er in Cape Tribulation geen supermarkt is rijden wij in Mosman nog even langs bij Coles om het nodige aan vers voor de komende 3 dagen in te slaan.

De rit naar de Safari Lodge, de camping waar wij de komende 3 nachten staan is al een avontuur op zich, Ellen omschreef het als een ritje in een achtbaan. Eenmaal aangekomen kregen wij een ruime site toegewezen met veel schaduw, na de wagen en de gazebo weer camper klaar te hebben gemaakt hebben wij na de lunch een strand wandeling gemaakt. De komende dagen gaan we Cape Tribulation te voet verkennen, hier zijn wandelingen uit gezet en is er een boardwalk door de mangrovebossen. Opvallen is te zien hoe verschillend Australië campeerd, hierover besteden we een keer een eigen verhaal met foto's.

Na een paar dagen wandelen is het weer tijd om in te pakken en door te reizen naar de volgende plek, Port Douglas.