Familie bezoek in Maroochydore.

27 oktober 2022 - Surfers Paradise, Australië

Kort nadat wij het laatste verhaal hadden geplaatst kregen wij een berichtje dat de nicht van Ellen, Eileen en haar dochter Kathleen op bezoek wilden komen. Eileen hebben wij 6 jaar geleden voor het laatst gezien in Australië en natuurlijk contact via Facebook en Messenger. Haar dochter Kathleen hebben wij nog nooit ontmoet dus best wel speciaal om een achternicht van Ellen te ontmoeten. Afgesproken voor zaterdag 22 september rond lunchtijd, rond 11.30 uur kregen wij een bericht dat Eileen en Kathleen bij de winkels tegen over de camping stonden, ook was Leila de kleindochter van Eileen, eigenlijk het achterachter nichtje van Ellen, meegekomen. Vonden wij wel een heel leuke verrassing, nog meer Australian family.

Jammer dat het weer zo slecht was daarom maar snel een restaurant opgezocht, waren we gisteren al voor aan het zoeken gegaan uit de verschillende restaurants één gekozen met een breed assortiment omdat wij niet de voorkeuren van de familie kenden. Restaurant KEP & CO was een voltreffer, heerlijk geluncht en gedronken en natuurlijk heel veel bijgepraat en kennis gemaakt met Kathleen en Leila, beide 2 pracht meiden. Na de lunch nog naar de camping gegaan en laten zien waar wij in rondreizen, ook de cadeautjes gegeven die wij uit Nederland hadden meegenomen. Het cadeautje voor Yvonne hebben wij bij Eileen achter gelaten. Yvonne en Gordon  zijn op reis in Australië en hebben besloten om voorlopig in West-Australië te blijven, daardoor zien wij hen beide niet in Port Macquarie, jammer maar dat is niet anders.

Zondag 23 oktober was het weer nog erg slecht, veel regen en een harde wind. Tot onze verbazing werdt het rond 15.00 uur prachtig weer en is dat ook de avond gebleven.

De volgende ochtend toen wij hadden opgebroken en ingepakt kregen wij een berichtje van Eileen of wij het leuk vonden om bij haar op de koffie te komen, vonden wij wel leuk want wij kwamen daar praktisch langs op weg naar onze volgende bestemming SouthPort.

De koffie liep uit op een lekkere lunch en, inmiddels was de man van Eileen, Ken, thuisgekomen, een leuke kennismaking met Ken. Rond 14.00 uur was het tijd om afscheid te nemen, eigenlijk wel gek want je weet niet of je elkaar ooit nog terug ziet. Wij vonden het weerzien met Eileen en de kennismaking met Kathleen en Leilaheel erg waardevol en speciaal, zo ver van huis en familie leren kennen in het land waar wij graag komen.

1. Eileen Hartley:
    27 oktober 2022
    As you say Jan, we had a treasured and special time together. So very glad that I got to see you both on two occasions.
    Til next time 💙
  2. Perry en Corinne:
    27 oktober 2022
    Wat bijzonder daar familie te ontmoeten!
    En jullie globe trotters zal dit niet de laatste keer zijn hoor :) ! Veel plezier nog!!
  3. Groetjes Els en Jaap:
    28 oktober 2022
    Hoi Ellen en Jan,
    Leuk om famille te hebben die zover weg wonen dan kom je nog eens ergens. Veel plezier nog verder...........
    Els en Jaap